37 % Čechů chce letos změnit zaměstnání

Až 37 % Čechů by chtělo v roce 2015 změnit zaměstnání. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu personální agentury Grafton Recruitment na téma kariérních plánů a předsevzetí, který vychází z odpovědí tisícovky respondentů.
66 % z nich uvádí jako hlavní důvod pro tento krok nedostatečné finanční ohodnocení na stávající pracovní pozici. Dalšími často zmiňovanými důvody byly nevyhovující mezilidské vztahy na pracovišti anebo nekompetentní nadřízení.
12 % respondentů by si letos rádo našlo práci v zahraničí. Tento plán mají především absolventi vysokých škol, kteří by si rádi touto cestou zlepšili své jazykové znalosti. 16 % účastníků průzkumu by chtělo kariérně růst ve svém stávajícím zaměstnání a 28 % vyjádřilo spokojenost se svou současnou pracovní pozicí. 7 % oslovených pak přemýšlí o zahájení vlastního podnikání nebo plánuje odchod na mateřskou dovolenou.

„Vysoké procento zájemců o změnu zaměstnání nás nepřekvapilo, protože tak potvrzuje stav na trhu práce. Zatímco v předchozích letech, kdy bylo méně pracovních příležitostí, byli Češi při zvažování změny práce opatrnější, nyní jsou nabídkám otevřenější,“ okomentovala Jitka Součková, marketingová manažerka agentury Grafton Recruitment s tím, že od počátku roku registruje agentura téměř o 20 % více otevřených pracovních pozic.

Průzkum se zaměřil i na oblasti, ve kterých by se Češi v rámci svých profesí rádi rozvíjeli. Třetina respondentů by ráda doplnila své znalosti na odborném školení, zhruba stejný počet zaměstnanců (28 %) by chtělo rozvinout své jazykové znalosti, a proto plánují absolvovat jazykový kurz. 6 % oslovených by chtělo nasbírat zkušenosti v průběhu zahraniční stáže. „Celkem 12 % účastníků průzkumu mají v plánu zrealizovat rekvalifikační kurz nebo si doplnit vzdělání,“ uvedla Jitka Součková a dodala: „Vesměs jde o kandidáty, kteří zvažují odchod ze zaměstnání a zahájení vlastního podnikání, nebo o rodiče, kteří se vracejí z rodičovské dovolené. K nejčastěji zmiňovaným rekvalifikačním kurzům totiž patřily kurzy z oblasti služeb – manikérky, maséři atp.“