Češi tráví dovolenou odpočinkem na chatě a nakupují trampolíny, chladničky a televizory

Internetový nákupní portál Kasa.cz zjišťoval mezi svými zákazníky na internetu a v prodejnách Kasahouse, jak stráví letošní prázdniny. Typický nakupující prožije 14denní dovolenou v České republice na chatě či u příbuzných. S rodinou a dětmi se na místo dopraví vlastním autem a na dovolené bude především odpočívat.

Těmto poznatkům odpovídají i předsezónní a sezónní prodeje na www.kasa.cz, kde zákazníci hodně nakupovali outdoorové vybavení a příslušenství k bazénům (například lehátka) a v porovnání s loňským rokem výrazně stoupla poptávka po trampolínách na zahradu.

Tradičním tahounem letních prodejů jsou chladničky. V letošním roce se díky velkým sportovním událostem prodávají také televize. Zákazníci kupují televizory se stále většími úhlopříčkami. Velkou silnou kategorií jsou letos také tablety a přenosná DVD.

Vloni přitom v internetovém obchodě Kasa.cz rostly prodeje spacáků a stanů až o 80 %. Velký zájem byl také o velké plynové grily a zahradní nábytek, populární bylo i cyklistické vybavení. Před začátkem léta vloni také výrazně vzrostly prodeje bazénů.

Z průzkumu Kasa.cz mezi téměř 4 200 zákazníky vyplynulo, že téměř polovina (45 %) respondentů má v létě souvislou dovolenou dva týdny, necelá třetina (32 %) jeden týden, 14 % si odpočine od pracovních povinností na 3 a více týdnů v kuse a naopak 9 % dotazovaných se oprostí od práce na méně než 1 týden.

Dvě třetiny (66 %) nakupujících stráví svoji dovolenou v ČR, čtvrtina (25 %) v zahraničí v rámci Evropy, každý dvacátý vyjede za odpočinkem na Slovensko a 4 % budou mimo evropský kontinent. Vlastním automobilem či na motocyklu se na dovolenou budou dopravovat 3 ze 4 dotázaných, letecky bude cestovat 12 % dotázaných, vlakem či autobusem 9 % lidí a pěšky, na kole či stopem se bude pohybovat 5 % dotázaných.

Čtyři z deseti zákazníků (41 %) Kasa.cz využijí na dovolené vlastní ubytování, ať již doma, na chatě či u příbuzných), 27 % bude bydlet v maximálně tříhvězdičkovém hotelu, 22 % jede pod stan, do chatek či pod širák a každý desátý si užije čtyřhvězdičkový či ještě lepší hotel. Nejvíce lidí (44 %) jede na dovolenou jako rodina s dětmi, 37 % se chystá vyrazit v páru, 13 % stráví volno s partou přátel a 6 % respondentů vyrazí individuálně

Více než polovina (51 %) lidí chce na dovolené především odpočívat, necelá čtvrtina (23 %) poznávat, 19 % odpovídajících se chce hlavně bavit a 7 % sportovat.

Věk 4 182 respondentů byl nejčastěji v rozmezí 41-59 let (42 %) a 25-40 let (39 %), 15 % odpovídajících bylo starších 60 let a 4 % bylo méně než 25 let. Mužů bylo mezi respondenty 56 % a žen 44 %. Polovina lidí, kteří se zúčastnili průzkumu, pracuje v soukromé sféře, 27 % ve státním, veřejném či neziskovém sektoru, 21 % nepracuje, je v důchodu či na rodičovské dovolené a 2 % jsou studenti.

O internetovém obchodu KASA.cz
Přední český internetový obchod KASA.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz již 11 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.