Nové globální tržiště pomůže snížit odpad z jednorázových plastů

Nové tržiště Plastics Cloud společnosti SAP Ariba
přispívá k rozšíření obchodu s recyklovanými plasty a plastovými alternativami.
Cílem je omezit a v dlouhodobém horizontu zcela odstranit odpad
z jednorázových plastů.

Tržiště Plastics Cloud, které je součástí Ariba Network,
největší obchodní sítě na světě, přispěje k vytvoření nového globálního trhu
pro dodavatele recyklovaných plastů a alternativ plastů. Zájemci o nákup se
budou moci propojit s dodavateli recyklovaných plastů, jako je například
Bantam Materials UK či jiné firmy, které jsou držiteli certifikátu od
organizací typu OceanCycle. Asi čtyřicet procent celosvětově vyráběných plastů
se používá na obaly výrobků, jen méně než pětina však lze recyklovat. To podle
National Geographic způsobuje vážné problémy v oblasti životního prostředí a
lidského zdraví. Jen prostřednictvím sítě Ariba každoročně projde obalový
materiál v hodnotě zhruba 10 miliard USD.

„Kdyby se podařilo přesměrovat třeba jen zlomek světových
výdajů za obaly na předem certifikované dodavatele recyklovaných plastů a
alternativ, bude to mít obrovský dopad, a to na mnoho oblastí, od zlepšení
životní úrovně a životního prostředí po celém světě po kvalitu konečných
produktů,“ řekla Padmini Ranganathan, globální viceprezidentka pro udržitelnost
a řešení dodavatelských rizik ve společnosti SAP Ariba, a dodala: „Ariba Network
spolu s našimi řešeními zadávání zakázek v cloudu může pomoci nasměrovat
recyklovaný plast do nové recyklované tržní ekonomiky.“

Raffi Schieir, ředitel britské společnosti Bantam
Materials UK, uvedl: „Osmdesát až devadesát procent plastového odpadu v mořích
začíná na souši. Pokud se podpoří sběr odpadů na ohrožených pobřeží po celém
světě, výrazně se sníží plastové zamoření a kontaminace našich oceánů.
Zpracování těchto plastů do nejkvalitnějších materiálů v objemech požadovaných průmyslem
spolu s certifikací vysledovatelnosti, kterou poskytuje například organizace OceanCycle,
povede ke a smysluplnému výsledku. Toto úsilí také pomáhá našim zákazníkům
dosáhnout jejich cílů v udržitelnosti a poskytuje skutečný přínos pro životní
prostředí, který zákazníci ocení.“