Obrat Grafton Recruitment v ČR rostl o 22 %

Personální agentura Grafton Recruitment úspěšně ukončila svůj fiskální rok 2015. Obrat jí meziročně rostl o 22 % a dosáhl 1,296 mld. Kč. Růst agentura zaznamenala zejména v druhé polovině roku, kdy došlo k oživení trhu práce a ke zvýšené poptávce po nových zaměstnancích na hlavní pracovní poměr i v rámci agenturního zaměstnávání.

Jednička českého trhu v oblasti recruitmentu zprostředkovala v uplynulém finančním roce práci uchazečům ze všech segmentů trhu. Nejsilnější bylo zastoupení pozic v průmyslu, informačních technologiích a podnikových službách. Zaměstnání díky Grafton Recruitment získalo 2.038 zaměstnanců, dalších 11.575 pracovníků dostalo práci formou agenturního zaměstnání.

Podle Jonathana Hilla, Country Managera společnosti Grafton Recruitment, se dá očekávat růst i v následujícím roce, a to především díky celé řadě investic zahraničních firem, které směřují na český trh. „Nové investice přinesou zaměstnanost zejména do regionů. Naše hustá síť poboček bude novým projektům k dispozici při vyhledávání vhodných kandidátů. Hledat se budou především pracovníci do výroby a logistiky,“ uvedl Jon Hill a dodal: „Výrazný růst poptávky očekáváme také v segmentu Business Services, tedy center sdílených služeb, která v České republice výrazně rostou.“

Oživení trhu práce je cítit rovněž na chování samotných uchazečů o práci. „Lidé jsou mnohem otevřenější k nabídkám zaměstnání než v předchozích letech. Často hledají zaměstnavatele, který je schopen jim nabídnout možnost odborného a kariérního růstu spolu s atraktivní mzdou. Zaměstnavatelé, kteří jsou schopni kandidátům nabídnout profesní rozvoj stejně jako zajímavé platové podmínky, jsou proto úspěšnější při získávání těch nejlepších talentů. A to je například v průmyslových oborech či v IT, kde vládne velká konkurence, velmi důležité,“ okomentoval Jon Hill.

Grafton Recruitment se v novém fiskálním roce bude aktivně věnovat i dalšímu rozvoji personálních služeb. Mezi nejžádanější služby se řadí outsourcing náboru, assessment a development centra, outplacement, psychodiagnostika, mzdové průzkumy na míru nebo personální audit. Cílem společnosti jsou dle Jonathana Hilla nejen spokojení zákazníci z řad firem, investorů i samotných uchazečů, ale také potvrzení prvenství na českém trhu personálních agentur a další růst.