Podniky začínají nasazovat personalizované digitální asistenty

Společnost Oracle na konferenci Oracle OpenWorld oznámila dostupnost řešení Oracle Digital Assistant. Nasazením tohoto řešení dokáží podniky významně zvýšit svou produktivitu. Zaměstnanci tak získají jediného komplexního digitálního asistenta, který může být vyškolen k podpoře řady aplikací, ať už jde o HR (lidské zdroje), ERP (plánování podnikových zdrojů), CRM (řízení vztahů se zákazníky) nebo CX (zákaznická zkušenost).

Díky využití umělé inteligence asistent získává znalosti specifické pro dané domény, chápe kontext i záměry uživatelů. Dokáže identifikovat vzory chování uživatelů, učí se z nich a poté za zaměstnance automaticky a proaktivně provádí rutinní úlohy, např. schvalování výdajů nebo plánování schůzek.

Řešení Oracle Digital Assistant je založeno na platformě Oracle Cloud Infrastructure a svými funkcemi výrazně převyšuje dnešní standardní chatboty, které jsou schopné poskytovat pouze jednoduchou, jednoúčelovou a lineární odezvu. Oracle využívá umělou inteligence a strojové učení pro zpracování přirozeného jazyka (NLP), porozumění přirozenému jazyku (NLU), díky čemuž se Oracle Digital Assistant dokáže plně integrovat do podnikových aplikací.

 

„Jedná se další významný krok v evoluci chatbotů. Podniky mají nyní konečně k dispozici opravdu inteligentní digitální asistenty,“ uvedl Suhas Uliyar, viceprezident společnosti Oracle pro umělou inteligenci, chatboty, mobilní technologie a management produktů. „Oracle Digital Assistant dokáže transformovat organizace, nabízí našim zákazníkům vyšší produktivitu a obohacenou uživatelskou zkušenost.“

Uživatelé mohou s digitálním asistentem Oracle komunikovat hlasem, jedná se nicméně o řešení nezávislé na platformě, které může stejně dobře podporovat oblíbené platformy pro zasílání zpráv (messaging), jako je Slack, Facebook Messenger, WeChat a Alexa. Vestavěné analytické nástroje umožňují podnikům monitorovat využití asistenta, chování uživatelů a výkonnost aplikací, díky čemuž lze neustále provádět další analýzy a fungování asistenta vylepšovat.

Několik studií nezávislých analytiků z oboru pozitivně hodnotí vývojové platformy společnosti Oracle. Např. podle studie společnosti Ovum (Decision Matrix: Selecting an Enterprise Mobile Application Development Platform, 2018-19) má Oracle dobrou pozici na trhu vývojových platforem pro mobilní aplikace. Chatboty se zde totiž stávají při interakci se zákazníky prakticky normou a společnost Oracle se svou platformou podporovanou umělou inteligencí může nabídku chatbotů cílit jak na trh velkých podniků, tak i středních a malých firem (SMB). Výhodou nabídky Oracle je, že se hladce integruje s rozšířenými službami rozpoznávání hlasu, jako je Apple Siri a Google Voice. Podle studie Ovum má Oracle velké zkušenosti v oblasti vnitropodnikových systémů (back office), takže její platformy dokážou snadno integrovat informace mezi podnikovými informačními systémy a mobilními aplikacemi.

 

Chatbot pojmenovaný MatchBot, implementovaný v rámci cloudové platformy Oracle, byl již nasazen např. organizátory profesionálního tenisového turnaje Mutua Madrid Open. MatchBot dokáže díky umělé inteligenci vést v přirozeném jazyce běžnou konverzaci s fanoušky, poskytovat jim informace o hráčích, výsledcích, ale stejně tak o slevách, prodeji vstupenek nebo parkování. „Od počátku jsme chtěli prezentovat Mutua Madrid Open jako turnaj 21. století,“ uvedl Gerard Tsobanian, výkonný ředitel a prezident  Mutua Madrid Open. „MatchBot nám umožňuje překonávat konkurenci z hlediska technologií a inovací a poskytovat návštěvníkům výbornou zákaznickou zkušenost – potřebné informace mohou získat rychle, jednoduše a pohodlně.“