Pražské centrum podnikových služeb SAP Services inspiruje celý svět
Společnost
SAP Services, jedno z největších českých center podnikových služeb,
inspiruje firmy z celého světa. Z Prahy poskytuje finanční a personální
služby všem světovým pobočkám firmy SAP, a formou referenčních návštěv umožňuje
zákazníkům poznat, jak funguje, a jak s pomocí moderních podnikových
technologií SAP inovuje celou řadu procesů. Centrum vzniklo před 15 lety
s cílem zajistit vyšší efektivitu, transparentnost a profesionalitu při
zpracování finančních a personálních agend všem pobočkám softwarové firmy SAP.
„Některé
společnosti, které k nám přijíždí na referenční návštěvy, jsou teprve na
začátku úvah o tom, zda, jak, kde a za jakým účelem podobné centrum vybudovat.
Jiné už centrum služeb mají a chtějí ho dále rozšiřovat. Potřebují však zjistit,
jak nejlépe uchopit procesy, jaké využívat technologie, a jak budovat týmy,“
říká Iveta Chválová, ředitelka SAP Services, a dodává, že jde především o velké
nadnárodní firmy, které mají mnoho poboček po celém světě a řeší výzvy s
transparentností procesů, dostupností dat a jejich kvalitou.
Širší kontext versus detail
„První
návštěvu jsme v SAP Services přivítali v roce 2009. Od té doby
fenomén centralizace procesů a budování center podnikových služeb výrazně
posílil a podnítil růst zájmu firem o náš koncept a zkušenosti. Dnes
organizujeme průměrně více než jednu referenční návštěvu týdně, přičemž za
poslední tři roky jejich počet každoročně roste zhruba o desetinu. Prezentace
mohou probíhat anglicky, německy, rusky, francouzsky nebo španělsky,“
vypočítává Iveta Chválová s tím, že návštěvy, které jsou obvykle tvořeny nejvyšším
vedením firem, zajímá každý detail, a proto hovoří nejen s managementem
SAP Services o principech a řízení centra, ale i se zaměstnanci jednotlivých
týmů o jejich denní realitě v práci.
Procesy a technologie
Návštěvníky
hodně zajímá i míra automatizace rutinních činností v HR a ve financích a
způsob, jakým lidé spolupracují se softwarovými roboty. Právě v této
oblasti SAP Services vyniká, automatizuje nejen zpracování faktur, ale i
pracovních nabídek a smluv. „Mnoho dotazů se týká i personálních záležitostí,
zejména budování týmu, rozvoje a vzdělávání zaměstnanců. Častým tématem jsou i
naše reflexe a ponaučení, ke kterým jsme dospěli v průběhu existence
centra a které se zástupci firem otevřeně sdílíme,“ popisuje Iveta Chválová.
Softwarové řešení SAP v praxi
Návštěvy,
které již své centrum služeb provozují, si pak podle Ivety Chválové nejčastěji
ověřují, jak jsou na tom v porovnání se SAP Services s procesy, efektivitou a
technologiemi. Zajímá je i pohled SAP Services jako koncového uživatele
softwarových řešení SAP. Mezi populární témata patří digitalizace personálních
a finančních procesů a následné zefektivnění práce našich zaměstnanců. Líbí se
jim SAP Digital Boardroom, kde můžou efektivitu sledovat.
Mezi
populární témata patří umělá inteligence, strojové učení nebo cloudové HR
řešení nové generace SAP SuccessFactors Employee Central.
„Od
všech návštěv máme velmi pozitivní zpětnou vazbu, oceňují naši otevřenost a
úroveň detailů, do kterých jsme s nimi schopni jít. Některé společnosti přitom
u nás byly v průběhu let opakovaně,“ říká na závěr Iveta Chválová s tím, že SAP
nabízí ostatním centrům možnost využití konzultačních služeb.