Vánoční nákupní horečka vypukne letos v listopadu

logo-kasa-cz-1_new_webZ výsledků průzkumu předního českého internetového prodejce Kasa.cz vyplývá, že více než polovina lidí plánuje nakupovat vánoční dárky v listopadu. Oproti loňskému roku, kdy si nákupy na poslední chvíli nechalo 39 % respondentů, letos nákupy na prosinec odkládá pouze 21 % zákazníků. Celkově chce téměř polovina zákazníků utratit za vánoční dárky 2 – 5 tisíc korun.

5 – 10 tisíc korun hodlá do vánočních dárků investovat 34 % dotázaných, méně než 2 tisíce korun 12 % a více než 10 tisíc korun 7 % respondentů. Počet posledně jmenovaných vrostl oproti loňskému roku téměř na dvojnásobek. Více než polovina (52 %) lidí přitom kupuje dárky pro 5-9 lidí, více než třetina (36 %) pro 2-4, každý desátý pro více než 10 blízkých a 2 % lidí pro jediného člověka.

Většina (58 %) respondentů plánuje v souvislosti s vánocemi nakupovat především oblečení, sportovní vybavení a kosmetiku, čtvrtina (26 %) dotázaných bude jako dárky vybírat hlavně knihy, CD/DVD, kulturu a zážitky, 14 % elektroniku a 2 % jídlo a pití.

Sami respondenti by ovšem pod stromečkem našli nejraději elektroniku (39 %), oblečení, sportovní vybavení a kosmetiku (33 %), knihy, CD/DVD, kulturu a zážitky (28 %).

„K loňským hitům předvánočních nákupů patřily robotické vysavače a stroje na přípravu espressa. Hodně se prodávala i drobná spotřební elektronika jako žehličky na vlasy, elektrické kartáčky a podobně. Letos očekáváme silný zájem o čtečky elektronických knih, předpokládáme také, že by mohla lehce vzrůst průměrná cena předvánoční objednávky. Ta vloni činila 3 900 Kč, rok předtím 5 100 Kč,“ uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz a dodala: „Obecně se dá očekávat, že podíl lidí pořizujících dárky na internetu meziročně vzroste. Zákazníci totiž mohou nakoupit bez stresu z pohodlí domova, a pokud se nestrefí do vkusu obdarovaného, mají ze zákona možnost zboží vrátit či vyměnit.“

Nejvíce lidí (41 %) nakupuje vánoční dárky s předstihem a průběžně v kamenných obchodech, třetina (34 %) tak činí online, 15 % zákazníků pořizuje dárky na poslední chvíli v kamenných prodejnách a desetina na poslední chvíli online. Skoro každý pátý zákazník bude letos čekat s nákupem drahých vánočních dárků až na povánoční výprodeje.

Průzkumu, který se uskutečnil v září 2011, se zúčastnilo 2 492 respondentů.

O internetovém obchodu KASA.cz
Přední český internetový obchod KASA.cz, součást skupiny Internet Retail, nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz od roku 1999 poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Více informací najdete na firma.kasa.cz.