Češi nakupují na internetu více než Slováci, s nákupy jsou však méně spokojení
Z průzkumu pro přední český internetový obchod Kasa.cz vyplývá, že čeští zákazníci nakupují na internetu výrazně více než ti slovenští, se svými nákupy jsou však o polovinu méně spokojení. Za hlavní problém nákupů v e-shopech považují Češi to, že si zboží nemohou předem prohlédnout. Kamenné prodejny Kasahouse jim v tomto ohledu vycházejí vstříc. Podle aktuálních údajů si 57 % zákazníků Kasa.cz vyzvedává zakoupené zboží osobně.
„Z průzkumu vyplynulo, že čeští zákazníci mají při internetovém nakupování největší obavy z případné reklamace. Vadí jim také fakt, že nakupují virtuální zboží, které si nemohou předem prohlédnout, a obávají se, že jim nákup vůbec nedorazí. Lidem starším 44 let navíc nevyhovuje skutečnost, že při nakupování v e-shopech nemají žádný kontakt s prodavači,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz. „V Kasahousech, kamenných prodejnách internetového obchodu Kasa.cz, vycházíme zákazníkům v tomto ohledu vstříc. K dispozici jsou zde kvalifikovaní zaměstnanci, kteří jim zboží ukážou, představí a poradí, jak s nákupem, tak i s případnou reklamací,“ doplnila Čižmářová. Tyto prodejny jsou českým zákazníkům k dispozici v Praze, Brně a v Ostravě, zákazníci zde mohou přímo nakoupit, nebo si jen vyzvednout objednávku z www.kasa.cz.
Čeští a slovenští zákazníci se shodují ve způsobu placení za zakoupené zboží na internetu. Dominantním způsobem platby je hotovost v kamenné prodejně, která zhruba před rokem vytlačila dříve dominantní dobírku. Na Slovensku osobní odběr využívá přes 60 % zákazníků, v ČR zhruba o 3 procenta méně. Vývoj internetových nákupů je však v obou zemích odlišný. Zatímco v České republice roste počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát ročně, na Slovensku jejich podíl naopak klesá.
Rozdílná je také spokojenost českých a slovenských zákazníků s internetovými nákupy – Slováci uvádějí dokonce dvojnásobnou spokojenost než Češi. „Z průzkumu vyplynulo, že zákazníkům českých eshopů nejčastěji vadí způsob, jakým daný internetový obchod s kupujícím komunikuje a také případy, když nabízené zboží není skladem,“ sdělila Andrea Čižmářová a dodala: „Zákaznický servis je pro nás prioritou. Kromě zákaznické telefonické linky jsou k dispozici operátoři i na chatu a samozřejmě vyškolený personál v kamenných prodejnách Kasahouse. Náš internetový obchod také disponuje obrovskými sklady, díky kterým jsme schopni většinu nabízeného zboží zákazníkovi ihned odeslat.“
Průzkumu realizovaného během února letošního roku agenturou ppm factum se zúčastnil reprezentativní vzorek české a slovenské populace.