Colpirio.com: Personalizovaná reklama v reálném čase

Nová mezinárodní marketingová platforma Colpirio.com umožní personalizovat digitální reklamu i obsah webů a nabídku e-shopů v reálném čase. Český projekt aspiruje stát se alternativou tradičních reklamních sítí, jako je Google, a v některých ohledech je chce i překonat.

Colpirio.com je technologie, která umožňuje lepší a efektivnější marketingovou komunikaci založenou na prediktivní analýze potřeb a chování uživatelů internetu. Umí získávat anonymizovaná data o chování uživatelů, analyzovat je, srovnat je s nabídkou inzerentů a zobrazit jim v pravý čas takovou nabídku, která skončí s největší pravděpodobností prodejem.

Platforma Colpirio.com je typickou ukázkou využití Big Data technologii v reálném businessu. Využívá strojové učení a umělou inteligenci k budování behaviorálních profilů uživatelů, ze kterých dokáže pomocí prediktivních modelů určit, jaká nabídka je s největší pravděpodobností zaujme. Zobrazení nabídky může proběhnout jako personalizovaná nabídka na webu klienta nebo jako bannerová reklama na webu cizím. Podstatné je, že pro konkrétního návštěvníka je z XML feedů klientů v reálném čase vygenerováno doporučení konkrétního produktu s největší pravděpodobností prodeje.

„Zjednodušeně řečeno, Colpirio.com prostě ví, po čem zákazníci touží ještě dříve, než to řeknou,“ říká Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com. Unikátnost platformy spočívá v tom, že jako jediná v našem regionu pracuje s daty v reálném čase a predikuje chování každého jednotlivého uživatele. Colpirio.com pracuje s téměř 7 miliony behaviorálních profilů v České republice a má dosah na 87 % internetové populace. Dokáže zanalyzovat až 30 000 interakcí uživatelů s webem za jedinou sekundu.

Colpirio.com měří a analyzuje chování uživatelů na webu i veškeré jejich akce, například výběr parametrů při hledání produktů na stránkách, témata přečtených článků nebo anonymizované transakce. Všechny tyto informace pak využívají k vytváření prediktivních modelů, které mají široké spektrum využití v omnichannel komunikaci.

Platforma Colpirio.com v současnosti nabízí 5 základních služeb. Pro inzerenty a e-shopy personalizovanou behaviorálně cílenou a dynamicky generovanou reklamu, pro obsahové servery umělou inteligenci pro doporučování článků, automatické štítkování a personalizaci obsahu, pro e-shopy doporučování produktů, a jako doplněk pak nástroje pro personalizaci e-mailingu. Poslední inovativní službou je možnost datové integrace a využití behaviorálního cílení pro retailové řetězce.

Colpirio.com je zkrátka řešením pro personalizovanou nabídku produktů i obsahu v omnichannel, a proto jej mohou využít všichni obchodníci či poskytovatelé služeb a v neposlední řadě i média. Veškeré technologie pro personalizaci obsahu a doporučování produktů jsou pro inzerenty zdarma, platí se pouze technologický poplatek za přenos dat. To znamená, že každý web a e-shop má nyní možnost získat nejmodernější personalizační technologie bez nutnosti platit paušální platby.

„Naší vizí je personalizovat reklamu v reálném čase,“ říká Vladan Hejnic a dodává: „Moderní technologie dnes dokáží výrazně ovlivnit práci marketérů a spolu s ní i svět obchodu a služeb. Colpirio.com je toho dokonalým příkladem. Profitovat z naší technologie přitom mohou všichni – inzerenti, média i zákazníci, které ochrání od nežádoucí reklamy.“
Colpirio.com přitom necílí jen na český trh. Již v tuto chvíli funguje i v Polsku a Maďarsku, na Slovensku, v Turecku a v Rumunsku a chystá se vstup na německý trh. Nabídne tedy potenciál i pro nadnárodní klienty a ty, kteří chystají expanzi za české hranice. Platformu již dnes pilotně využívá například HomeCredit pro svůj produkt Japonské půjčky anebo Samsung pro uvedení nového mobilního telefonu S7.

Na projektu se podílí tři významní hráči na trhu internetové reklamy, datové analytiky a personalizovaného marketingu. Společnost Gauss Algorithmic dodala technologie pro cílení a real-time zpracování velkých dat, Internet Billboard infrastrukturu a technologie pro servírování reklamy, VIVnetworks.com technologie pro personalizovaný marketing a síť spolupracujících e-shopů.

Na projektu již od minulého roku pracuje bezmála 30 vývojářů. Vývojový tým je složen z předních českých specialistů na oblast Big Data a umělou inteligenci, se zkušenostmi z komerčního i akademického sektoru, například z Akademie věd, CERNu, či DARPA (agentura amerického ministerstva obrany, která je zodpovědná za vývoj nových vojenských technologií) nebo z vývoje vyhledávače Seznam.cz. Technickým ředitelem projektu je Michal Matula z Internet Billboard, který stál u zrodu trhu s internetovou reklamou v České republice.