Fanoušci si chtějí na stadionech objednávat jídlo a nápoje pomocí mobilních aplikací
Organizátoři sportovních akcí a provozovatelé stadionů tak podle průzkumu společnosti Oracle mohou zvýšit své příjmy, zatím však těchto možností příliš nevyužívají.
Více než 40 % sportovních fanoušků si v uplynulém roce nakonec na stadionech neobjednalo jídlo nebo nápoje, protože je odradilo dlouhé čekání. Vyplývá to ze studie The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage (Uživatelská zkušenost sportovních fanoušků s objednáváním jídla a nápojů), kterou realizovaly společnosti Oracle (divize Hospitality Sports & Entertainment) a Turnkey Intelligence, přední firma specializující se na průzkumy trhu. Provozovatelé stadionů tím přicházejí o peníze. Jedním z řešení tohoto problému je možnost objednávek přes mobilní aplikaci. Spolehlivou platformu pro tyto aplikace představuje Oracle Cloud.
Výsledky studie jsou založeny na průzkumu mezi více než 3 500 sportovními fanoušky v 8 zemích (USA, Velká Británie, Francie, Německo, Čína, Japonsko, Austrálie a Brazílie); ukazují jednak priority respondentů, jednak i hlavní problémy služeb poskytovaných na sportovních stadionech.
„Kromě bezpečnosti a celkového charakteru prostředí uvádějí sportovní fanoušci právě nabídku jídla a nápojů jako hlavní faktor, který rozhoduje o jejich spokojenosti,“ vysvětluje Charlie Wager, ředitel divize Oracle Hospitality. „Naše cloudové platformy umožňují operátorům nasadit nejmodernější technologie a poskytují jim agilitu, schopnost rychle reagovat na měnící se očekávání zákazníků.“
Současným trendem je spíše přidávání dalších videoprojekcí na stadiony a snaha poskytovat divákům zábavu ještě před začátkem vlastního utkání. Investice do technologií souvisejících s nabídkou jídla a nápojů ale nabízejí nejrychlejší návratnost investic. Mobilní technologie umožňují vylepšit objednávání, placení i uplatnění věrnostních programů.
Z výsledků nového průzkumu mj. vyplývá:
• 68 % návštěvníků sportovních akcí v USA a 60 % celosvětově by pravděpodobně nebo určitě využívalo objednávky, které by se daly uskutečnit bez toho, že by člověk musel vstávat ze sedadla.
• Američtí fanoušci by v případě, že by čas potřebný na vyřízení objednávky poklesl o polovinu, byli za potraviny a nápoje ochotni utratit o 20 dolarů víc (nárůst typických výdajů o 43 %).
• 27 % amerických fanoušků a 14 % celosvětově využívá věrnostní programy, které nabízejí sportovní týmy nebo provozovatelé stadionů.
Divize Oracle Hospitality Sports & Entertainment již více než 35 let poskytuje řešení pro zákazníky podnikající v segmentu sportu a zábavním průmyslu. Nabízí řešení pro prodej (point-of-sale), které zahrnuje např. řízení zásob, věrnostní slevy, vzdálené objednávky („ze sedadla“) a umožňuje i integraci technologií a produktů třetích stran.
Společnost Turnkey Intelligence, založená v roce 1996, je přední agentura zaměřující se na průzkumy trhu v oblasti sportu, v zábavním průmyslu a marketingu. K jejím klientům patří i provozovatelé velkých sportovních soutěží včetně National Football League (NFL) a National Basketball Association (NBA), profesionální sportovní týmy, provozovatelé stadionů i firmy, které sportovní akce sponzorují.
Podrobnější informace (v angličtině)
Divize Oracle Hospitality, na Twitteru @oraclehosp a na Facebooku @OracleHospitality
Studie The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage