Hlavním cílem centralizace zpracování plateb není primárně úspora peněz
Společnost Logica, přední dodavatel konzultačních a IT služeb, zveřejnila výsledky nezávislého průzkumu, který mapoval, jak podniky hodnotí, implementují a využívají systémy pro centrální zpracování plateb (tzv. payment factory využívané prostřednictvím center sdílených služeb), které centralizují veškeré firemní platby, inkasa a pohledávky.
79 % respondentů uvedlo, že hlavním přínosem řešení payment factory je lepší přehled a řízení toků peněz. Ve výčtu přínosů následovalo snížení rizika a vylepšení vnitřních kontrolních mechanismů. Méně než polovina dotázaných jmenovala úspory v oblasti lidských zdrojů a pouze 39 % respondentů uvádělo jako hlavní cíl snížení bankovních poplatků.
Centralizaci plateb a konsolidaci bankovních transakcí považuje za významný důvod pro zavedení payment factory jen 21 % respondentů. Nicméně banky nemohou usnout na vavřínech, protože 82 % firem, které systémy payment factory nasadily, již v souvislosti s tím také snížily počet bank, jejichž služby využívají.
Garry Young, ředitel služeb pro firemní zákazníky a SaaS ve společnosti Logica v této souvislosti uvádí: „Finanční instituce, které chtějí zvýšit své příjmy a získat nové zákazníky, potřebují správné strategie a nástroje umožňující nabízet firmám takové služby, jaké potřebují. V Evropě jsou to služby v rámci SEPA (Single Euro Payments Area, Jednotná oblast pro platby v eurech), např. správa mandátů (mandate management). Celosvětově vidíme, že firmy chtějí získat větší přehled a kontrolu nad svými platebními transakcemi a hledají banky, jež nabídnou služby podporující tyto požadavky. Prosperita čeká finanční instituce, které tento posun pochopí.“
Výzkum také odhalil několik klíčových problémů při zavádění systémů payment factory. Hlavní překážkou je odpor ke změně projevující se na lokálních úrovních. Mnoho národních poboček nevěří, že globálně implementované řešení bude vyhovovat jejich specifickým potřebám.
Mnozí zaměstnanci v oblasti financí si stěžují, že nedokáží najít čas na vypracování smysluplného plánu pro zavedení systému pro centralizaci zpracování transakcí. Problém je také často schopnost kvantifikovat kvalitativní výhody payment factory, např. snížení rizika a větší přehled o transakcích. Výsledkem může být, že skutečné přínosy plynoucí z implementace řešení payment factory jsou podceňovány.
O průzkumu
Průzkum byl proveden formou rozhovorů s 30 zaměstnanci velkých evropských organizací, kteří zastávali senior pozice ve finančních odděleních a měli rozhodovací pravomoci. Šlo o firmy, které řešení payment factory již nasadily, právě implementovaly či tuto možnost zvažovaly.
Kromě individuálních pohovorů proběhly s účastníky průzkumu také diskuze ve skupinách. 77 % dotazovaných se řešeními payment factory zabývalo ve fázi zvažování, plánování a implementace, 23 % již v okamžiku průzkumu tato řešení provozovala. Průzkum na objednávku společnosti Logica provedla firma EuroFinance.
O společnosti Logica
Logica poskytuje konzultace a služby v oblasti informačních technologií. Zaměstnává 41 000 lidí a k jejím zákazníkům patří největší evropské společnosti. Klientům z celého světa nabízí poradenství, systémovou integraci a služby v oblasti outsourcingu. Díky hlubokým oborovým znalostem, úspěšnému propojení lidí, byznysu a technologií a budování dlouhodobých partnerství dokáže inovativně řešit všechny obchodní potřeby svých zákazníků.
Více informací najdete na www.logica.cz.
Hlavním cílem centralizace zpracování plateb není primárně úspora peněz
Společnost Logica, přední dodavatel konzultačních a IT služeb, zveřejnila výsledky nezávislého průzkumu, který mapoval, jak podniky hodnotí, implementují a využívají systémy pro centrální zpracování plateb (tzv. payment factory využívané prostřednictvím center sdílených služeb), které centralizují veškeré firemní platby, inkasa a pohledávky.
79 % respondentů uvedlo, že hlavním přínosem řešení payment factory je lepší přehled a řízení toků peněz. Ve výčtu přínosů následovalo snížení rizika a vylepšení vnitřních kontrolních mechanismů. Méně než polovina dotázaných jmenovala úspory v oblasti lidských zdrojů a pouze 39 % respondentů uvádělo jako hlavní cíl snížení bankovních poplatků.
Centralizaci plateb a konsolidaci bankovních transakcí považuje za významný důvod pro zavedení payment factory jen 21 % respondentů. Nicméně banky nemohou usnout na vavřínech, protože 82 % firem, které systémy payment factory nasadily, již v souvislosti s tím také snížily počet bank, jejichž služby využívají.
Garry Young, ředitel služeb pro firemní zákazníky a SaaS ve společnosti Logica v této souvislosti uvádí: „Finanční instituce, které chtějí zvýšit své příjmy a získat nové zákazníky, potřebují správné strategie a nástroje umožňující nabízet firmám takové služby, jaké potřebují. V Evropě jsou to služby v rámci SEPA (Single Euro Payments Area, Jednotná oblast pro platby v eurech), např. správa mandátů (mandate management). Celosvětově vidíme, že firmy chtějí získat větší přehled a kontrolu nad svými platebními transakcemi a hledají banky, jež nabídnou služby podporující tyto požadavky. Prosperita čeká finanční instituce, které tento posun pochopí.“
Výzkum také odhalil několik klíčových problémů při zavádění systémů payment factory. Hlavní překážkou je odpor ke změně projevující se na lokálních úrovních. Mnoho národních poboček nevěří, že globálně implementované řešení bude vyhovovat jejich specifickým potřebám.
Mnozí zaměstnanci v oblasti financí si stěžují, že nedokáží najít čas na vypracování smysluplného plánu pro zavedení systému pro centralizaci zpracování transakcí. Problém je také často schopnost kvantifikovat kvalitativní výhody payment factory, např. snížení rizika a větší přehled o transakcích. Výsledkem může být, že skutečné přínosy plynoucí z implementace řešení payment factory jsou podceňovány.
O průzkumu
Průzkum byl proveden formou rozhovorů s 30 zaměstnanci velkých evropských organizací, kteří zastávali senior pozice ve finančních odděleních a měli rozhodovací pravomoci. Šlo o firmy, které řešení payment factory již nasadily, právě implementovaly či tuto možnost zvažovaly.
Kromě individuálních pohovorů proběhly s účastníky průzkumu také diskuze ve skupinách. 77 % dotazovaných se řešeními payment factory zabývalo ve fázi zvažování, plánování a implementace, 23 % již v okamžiku průzkumu tato řešení provozovala. Průzkum na objednávku společnosti Logica provedla firma EuroFinance.
O společnosti Logica
Logica poskytuje konzultace a služby v oblasti informačních technologií. Zaměstnává 41 000 lidí a k jejím zákazníkům patří největší evropské společnosti. Klientům z celého světa nabízí poradenství, systémovou integraci a služby v oblasti outsourcingu. Díky hlubokým oborovým znalostem, úspěšnému propojení lidí, byznysu a technologií a budování dlouhodobých partnerství dokáže inovativně řešit všechny obchodní potřeby svých zákazníků.
Více informací najdete na www.logica.cz.