Internetové diskuse při výběru a nákupu nové televize

Cenový srovnávač Srovname.cz připravil ve spolupráci s analytiky ze společnosti Yeseter.com v období prosince a ledna analýzu objemu komunikace na českém internetu v souvislosti s tématem výběru a nákupu televize.

Cenový srovnávač Srovname.cz připravil ve spolupráci s analytiky ze společnosti Yeseter.com v období prosince a ledna analýzu objemu komunikace na českém internetu v souvislosti s tématem výběru a nákupu televize. Z výsledků tohoto průzkumu např. vyplývá, že nejdůležitějším parametrem při výběru nové televize je mezi českými uživateli typ obrazovky (50 %), dále rozlišení (17 %) a úhlopříčka (10 %). Uživatelé v diskuzích nejvíce píší o LED obrazovkách (36 %), LCD (33 %), OLED (18 %) a plazmě (13 %). S výběrem obrazovky úzce souvisí také její rozlišení. V diskuzích a komentářích je aktuálně mezi Čechy nejvíce zmiňováno Ultra HD rozlišení (67 %), následuje Full HD (24 %) a HD Ready (9 %). Co se týče digitálního signálu a přechodu ze současného standardu DVB-T na DVB-T2, tak lidé zatím nevěnují nové formě digitálního signálu výrazně větší pozornost. 49 % Čechů diskutuje na internetu o DVB-T a 41 % o novějším standardu DVB-T2. Více než polovinu televizí ve zmínkách tvoří Smart TV (54 %) a 46 % klasické televize. Pokud jde o téma rozhraní, tak nejvíce zmínek je věnováno HDMI (48 %), dále USB (39 %) a SCART (13 %). A jaké funkce jsou při výběru nové televize pro českého uživatele nejdůležitější? 31 % uživatelů zmiňuje ovládání, 25 % diskutuje o ladění TV, 18 % řeší provoz televizoru, pro 14 % je důležitá záruka a 12 % komunikuje na téma instalace TV.

Pokud jde o žebříček popularity výrobců a značek TV, tak se na českém internetu v souvislosti s televizemi nejvíce hovoří o značce Samsung (26 %), dále Sony a LG (shodně 18 %), Philips (10 %), Panasonic (9 %), Orava a Sharp (shodně 5 %). Že se analytici nemýlí, dokazuje Michal Gabriel z internetového obchodu s elektronikou CZC.cz: „V nákupních košících zákazníků CZC.cz se nejčastěji objevují televize značek Samsung, LG, Philips nebo Sony. Zájem přitom mají zejména o modely střední třídy s průměrnou cenou přibližně 11 100 Kč včetně DPH.“ Co se týče ceny, zdá se, že za nový televizor jsou Češi ochotní zaplatit poměrně dost. „V kategorii televize pozorujeme největší zájem o zařízení v cenovém rozmezí 10 000 až 15 000 Kč,“ doplňuje David Folprecht, majitel cenového porovnávače Srovname.cz.

x