Jaké trendy v oblasti vánočních prodejů letos očekává Salesforce?

Stabilní výnosy z online vánočních prodejů podobné loňským celosvětovým tržbám 1,19 bilionu dolarů předpovídá i pro letošní rok společnost Salesforce.

Jak na to může maloobchod reagovat: Údaje od více než 1,5 miliardy spotřebitelů ukazují, že maloobchodníci by se měli snažit zvýšit tržby a zachovat marže pomocí dobře naplánovaných slev a aktualizovaných zásad pro vracení zboží. Mezi hlavní zjištění přitom patří:

  • Nejprozíravější prodejci využijí prediktivní a generativní umělou inteligenci i v letošní sváteční sezóně.
  • Podle nejnovější studie Salesforce personalizované služby zákazníkům, marketingové akce a obchodní zážitky podporované umělou inteligencí zajistí celosvětové výdaje uživatelů na vánoční svátky prostřednictvím internetu ve výši 194 miliard dolarů.

Proč je to důležité: Nákupní index Salesforce analyzuje globální data od více než 1,5 miliardy spotřebitelů na maloobchodních stránkách využívajících službu Customer 360 společnosti Salesforce (včetně 24 z 30 největších amerických online prodejců), aby bylo možné předpovědět, na co budou zaměřeny letošní sváteční výdaje uživatelů.

Pohled na vánoční sezónu 2023 (1. listopadu až 31. prosince):

  • Růst digitálního prodeje se vyrovnává: Slábnoucí důvěra spotřebitelů a nadměrné zásoby nutí maloobchodníky připravit se na náročnou vánoční sezónu. Společnost Salesforce předpovídá, že v listopadu a prosinci dojde k meziročnímu nárůstu online prodejů o 4 % celosvětově a o 1 % v USA – na 1,19 bilionu dolarů, respektive 273 miliard dolarů. Šedesát procent těchto tržeb – neboli 714 miliard dolarů celosvětově – ovlivní pracovníci v první linii v obchodech kombinací vytváření poptávky a vyřizování online objednávek na prodejních místech.
  • Umělá inteligence přitahuje pozornost spotřebitelů – a jejich peněženky: 17 % nakupujících uvádí, že již využilo generativní umělou inteligenci pro inspiraci k nákupu. Tato technologie tak ovlivní celosvětové výdaje na online nákupy o svátcích ve výši 194 miliard dolarů, protože maloobchodníci využívají prediktivní a generativní AI pro zvýšení provozní efektivity a personalizované nákupní zážitky.
  • Slevy letos přicházejí brzy: Maloobchodníci, kteří se zajímají o nejatraktivnější ceny, budou vyhledávat zajímavé slevy, a aby byli konkurenceschopní, a zahájí své slevové akce dříve, aby přitáhli poptávku.
    • Společnost Salesforce očekává na začátku října příval propagačních akcí, které využijí haló efektu podzimního Prime Day společnosti Amazon, a následně agresivní slevy během Cyber Weeku.
    • Společnost Salesforce předpokládá, že v říjnu se celosvětová úroveň slev zvýší na 19 % a během Cyber Weeku dosáhne maxima 29 %. Navzdory atraktivním slevám na začátku sezóny budou spotřebitelé pravděpodobně vyčkávat na nejlepší nabídky s nejnižšími cenami ke konci sezóny.
    • Navíc se se 25 % všech svátečních digitálníchnákupl uskuteční během sedmidenního období Cyber Weeku.
  • Maloobchodníci se více zaměří na vracení zboží: 88 % maloobchodníků uvádí, že před svátky zpřísní své zásady vracení zboží, protože pro ně představují riziko.
    • Maloobchodníci, kteří omezí zásady vracení zboží, by mohli zaznamenat pomalejší začátek sezóny. Na základě údajů z předchozích let společnost Salesforce předpovídá, že maloobchodníci, kteří mají lhůtu pro vrácení zboží 30 dní nebo kratší, zaznamenají v říjnu a listopadu o 7 % nižší online prodeje.
    • Špatné zkušenosti s vracením zboží – ty, kdy nejsou jasné podmínky, vrácení zboží není snadné a zásady přiměřené – ohrozí před letošními Vánoci 21 % online objednávek.

Pohled společnosti Salesforce: „Po několika letech zrychleného zavádění online prodejů během pandemie koronaviru jsou maloobchodníci pod tlakem, aby dosáhli udržitelného růstu a loajality zákazníků – při zachování marží. Navzdory zpomalení výnosů z online prodejů si značky, které dokáží využít zákaznická data a zkušenosti k realizaci účinných propagačních akcí, díky relevantnímu zapojení umělé inteligence a bezproblémovým nákupním zážitkům napříč prodejními kanály udrží zákazníky , kteří se k nim budou během svátků vracet,“ říká Rob Garf, viceprezident a generální ředitel společnosti Salesforce pro maloobchod.

Další podrobnosti:

  • Zde se dozvíte, jak prodejci dosáhnou úspěchu díky inovacím v letošní sváteční sezóně.
  • Navštivte centrum Holiday Insights Hub, kde najdete další nákupní predikce a analýzy.
  • Zde si můžete prohlédnout výsledky výzkumu společnosti Salesforce o vánoční sezóně 2022.
  • Více informací o nabídce generativní umělé inteligence společnosti Salesforce pro obchodníky najdete zde.

Metodika

Společnost Salesforce analyzovala agregovaná data na základě Commerce Cloudu a získala informace o prázdninových aktivitách více než 1,5 miliardy globálních zákazníků ve více než 64 zemích se zaměřením na 12 klíčových trhů: USA, Kanada, Velká Británie, Německo, Francie, Itálie, Španělsko, Japonsko, Nizozemsko, Austrálie/Nový Zéland, Asie a Tichomoří (kromě Japonska, Austrálie a Nového Zélandu) a severské země. Tato sada dat a jejich porovnání poskytují hluboký vhled do posledních devíti čtvrtletí a současného stavu digitálního obchodování. K extrapolaci makroekonomických údajů pro širší maloobchodní odvětví je použito několik faktorů a tyto výsledky nevypovídají o výkonnosti společnosti Salesforce.

Údaje o předpovědích, které uvádíme, pocházejí z vlastního výzkumu společnosti Salesforce. Výpočty, které používáme, kombinují údaje první strany a třetích stran, jakož i několik tržních předpokladů, abychom mohli vytvořit sady dat, které prezentujeme.