Jízda do roku 2024: Revoluce v ukládání dat v automobilovém průmyslu
V roce 2024 můžeme očekávat, že se budou výrobci automobilů více zaměřovat na poskytování bezproblémových zážitků zpalubního infotainmentu. Přední výrobci automobilů již nyní rozšiřují své centrální informační a zábavní systémy do svých nejnovějších modelů a usilují o integraci obrazovek ve vozidlech s chytrými telefony při současném dodržování přísných bezpečnostních norem.
Rostoucí komplexnost palubního infotainmentu (IVI) představuje zásadní změnu v moderním automobilovém prostředí. Tato změna bude vyžadovat značný výpočetní výkon a vysokorychlostní úložná řešení vzhledem ke značnému objemu dat generovaných těmito technologiemi. Tyto objemy dat se budou zvyšovat také s tím, jak budou výrobci automobilů do svých vozidel zabudovávat větší obrazovky s vyšším rozlišením, a podporovat tak stále náročnější požadavky na lepší uživatelský zážitek. V podstatě je pravděpodobné, že vývoj v oblasti ukládání dat v automobilovém průmyslu bude kopírovat trajektorii růstu, kterou lze pozorovat u chytrých telefonů a osobních počítačů.
Univerzální paměť flash (UFS) a vestavěná karta MultiMediaCard (eMMC) budou stále populárnější a nahradí starší úložná řešení. Je tomu tak proto, že úložiště Flash Storage může poskytovat vysokou rychlost přenosu dat. U eMMC až 800 megabajtů za sekundu (MB/s) nebo u UFS 3.1 až 1450 MB/s na jednu linku, což vyhovuje datově náročným požadavkům moderních informačních a zábavních systémů.
Úložiště pro zábavu bude pravděpodobně odděleno od kritických dat používaných pro zmírnění rizik a k zajištění bezpečného provozu vozidla. S tím, jak se automobilové technologie stávají sofistikovanějšími a potřeba dat roste, bude poptávka po vylepšených a spolehlivých úložných řešeních, jako jsou eMMC a UFS, také růst. Tato úložiště budou nezbytná pro umístění kritických dat. To by zahrnovalo kód a informace z černých skříněk potřebné k zachování bezpečnosti vozidla. Výrobci automobilů musí implementovat úložná řešení, která upřednostní tato kritická data pro inteligentní bezpečnost vozidel.
Rozvíjející se prostředí infotainmentu spolu s rostoucím množstvím dat o vozidlech a uživatelích změní podobu automobilového průmyslu a vynutí si zavedení rychlejších úložných řešení, která v roce 2024 a v dalších letech zajistí bezproblémovější a datově bohatší zážitek z jízdy.
Christoph Mutz, Senior Product Marketing Manager ve společnosti Western Digital