N-able: Nedostatek IT specialistů řeší firmy nákupem MSP služeb
Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, uvedla, že roste počet neobsazených pozic v oblasti IT správy kvůli stále větší mezeře mezi potřebou organizací řídit rozrůstající se IT infrastrukturu a dostupností IT specialistů. Stále více z nich řeší tento problém nákupem služeb od poskytovatelů řízených služeb (MSP).
Například podle studie společnosti Bitkom, jenom v Německu v roce 2023 chybělo 149 000 IT specialistů, což je nejvíce za celou dobu sledování. Průměrná doba, po kterou jsou IT pozice neobsazené, je přitom 7,7 měsíce. Podniky a organizace proto hledají příležitosti, jak zajistit bezproblémové fungování a zabezpečení svých IT systémů a jedním z nich je přechod na MSP model nákupu IT služeb.
„Pokud zůstává pozice IT administrátora neobsazená téměř 8 měsíců, znamená to pro danou organizaci významné bezpečnostní riziko – od potřeby průběžně ošetřovat běžné zranitelnosti přes plánování nákupu hardware i software, po řešení každodenních problémů uživatelů,“ řekl Ondřej Šabata, Sales Engineer pro řešení N-able ve společnosti ZEBRA SYSTEMS. „Rostoucí poptávka po MSP službách ze strany koncových zákazníků vede mnoho našich partnerů k přechodu z „break-fix“ modelu na MSP a k poskytování kompletní správy.“
Podle společnosti N-able umožňuje MSP model vyrovnat se s nedostatkem IT specialistů s využitím těchto přínosů:
- Automatizace a vzdálená správa – MSP nástroje dovolují automatizovat rutinní úkoly a řešit problémy vzdáleně z jedné konzole, a tím umožňují optimalizovat využití personálních zdrojů.
- Lepší dovednosti a užší specializace – Pracovníci u MSP poskytovatelů získávají lepší dovednosti prostřednictvím pravidelných školení a kontinuálního vzdělávání a díky spolupráci v týmu je u jednotlivých techniků možná užší specializace.
- Ucelená řešení pokrývající všechny oblasti IT správy – Na rozdíl od firemních IT správců, kteří se často starají o spektrum IT nástrojů od různých výrobců, MSP poskytovatelé zpravidla využívají řešení, která jim maximálně šetří čas, a integrují tedy většinu nástrojů které denně potřebují, ať už jde o monitoring, zabezpečení nebo možnost vzdálené správy, do co nejmenšího počtu rozhraní. Umožňuje jim to tak proaktivně sledovat prostředí u zákazníků místo překlikávání mezi programy a řešení chyb.