Nové globální tržiště pomůže snížit odpad z jednorázových plastů

Nové tržiště Plastics Cloud společnosti SAP Ariba přispívá k rozšíření obchodu s recyklovanými plasty a plastovými alternativami. Cílem je omezit a v dlouhodobém horizontu zcela odstranit odpad z jednorázových plastů.

Tržiště Plastics Cloud, které je součástí Ariba Network, největší obchodní sítě na světě, přispěje k vytvoření nového globálního trhu pro dodavatele recyklovaných plastů a alternativ plastů. Zájemci o nákup se budou moci propojit s dodavateli recyklovaných plastů, jako je například Bantam Materials UK či jiné firmy, které jsou držiteli certifikátu od organizací typu OceanCycle. Asi čtyřicet procent celosvětově vyráběných plastů se používá na obaly výrobků, jen méně než pětina však lze recyklovat. To podle National Geographic způsobuje vážné problémy v oblasti životního prostředí a lidského zdraví. Jen prostřednictvím sítě Ariba každoročně projde obalový materiál v hodnotě zhruba 10 miliard USD.

„Kdyby se podařilo přesměrovat třeba jen zlomek světových výdajů za obaly na předem certifikované dodavatele recyklovaných plastů a alternativ, bude to mít obrovský dopad, a to na mnoho oblastí, od zlepšení životní úrovně a životního prostředí po celém světě po kvalitu konečných produktů,“ řekla Padmini Ranganathan, globální viceprezidentka pro udržitelnost a řešení dodavatelských rizik ve společnosti SAP Ariba, a dodala: „Ariba Network spolu s našimi řešeními zadávání zakázek v cloudu může pomoci nasměrovat recyklovaný plast do nové recyklované tržní ekonomiky.“

Raffi Schieir, ředitel britské společnosti Bantam Materials UK, uvedl: „Osmdesát až devadesát procent plastového odpadu v mořích začíná na souši. Pokud se podpoří sběr odpadů na ohrožených pobřeží po celém světě, výrazně se sníží plastové zamoření a kontaminace našich oceánů. Zpracování těchto plastů do nejkvalitnějších materiálů v objemech požadovaných průmyslem spolu s certifikací vysledovatelnosti, kterou poskytuje například organizace OceanCycle, povede ke a smysluplnému výsledku. Toto úsilí také pomáhá našim zákazníkům dosáhnout jejich cílů v udržitelnosti a poskytuje skutečný přínos pro životní prostředí, který zákazníci ocení.“