Oracle chrání své zákazníky – nabízí největší záruky na kvalitu cloudových služeb
Společnost Oracle jako jediný poskytovatel cloudu smluvně garantuje, že její služby si z hlediska dostupnosti, výkonu i řízení udrží parametry potřebné pro provoz podnikových aplikací; u konkurenčních dodavatelů hrozí, že zákazník bude platit bez ohledu na pokles kvality.
Společnost Oracle podstatně rozšiřuje garance kvality svých cloudových služeb (service level agreements, SLA). Podniky díky tomu mohou do cloudu bez obav přesunout i své kritické a na výkon náročné úlohy. Společnost Oracle v rámci své databáze poskytované formou služby (Oracle Autonomous Database) již dříve nabídla garanci 99,995% dostupnosti. Nyní Oracle jako první v oboru nabízí podobné komplexní garance také pro služby IaaS (Infrastructure-as-a-Service). Oracle se tak stává jediným poskytovatelem cloudové infrastruktury, který poskytuje záruky u tří pro zákazníky klíčových charakteristik cloudových služeb: výkonu, dostupnosti a správy (řízení – manageability).
„Žádný jiný poskytovatel cloudu nenabízí takové záruky jako Oracle,“ uvádí Thomas Kurian, prezident pro vývoj produkt ve společnosti Oracle. „Naši konkurenti mají velmi omezené garance a řadu dodatků o vyloučení odpovědnosti psaných na smlouvách drobným písmem. Naše garance úrovně cloudových služeb naproti tomu zahrnuje výkon, správu i dostupnost.“
Podnikoví zákazníci vyžadují, aby jejich kritické obchodní aplikace fungovaly spolehlivě a konzistentně. Je nezbytné, aby např. aplikace v back office nezpomalily a nezamrzly při tvorbě účetní uzávěrky nebo během práce na strategické analýze. Podniky také potřebují v případě potřeby vyššího výpočetního výkonu snadno přidávat další zdroje, např. ve špičce poptávky nebo je-li potřeba náhle spustit aplikaci business intelligence.
Nové garance SLA společnosti Oracle jsou integrální součástí její strategie poskytovat podnikům špičkovou cloudovou infrastrukturu pro jejich produkční aplikace. Zákazníci mají díky tomu při migraci svých kritických aplikací a databází do cloudu jistotu, že získají trvalou dostupnost a konzistentní výkon a budou moci celou infrastrukturu dále řídit a upravovat.
„Zákazníci v rámci dohody o úrovni služeb očekávají nejen samotnou dostupnost aplikací, ale i to, že aplikace budou bez ohledu na své fyzické umístění poskytovat očekávaný výkon a možnost řízení,“ uvádí Al Gillen viceprezident pro vývoj softwaru a open source v analytické společnosti IDC. „Mnoho garancí SLA pro úroveň cloudových služeb ve skutečnosti neposkytuje příliš široké záruky. To, co nabízí Oracle, dává zákazníkům především důvěru potřebnou k tomu, aby mohli do cloudu převést i své kritické aplikace.“
V rámci garance výkonu se společnost Oracle zavazuje, že služby Oracle Cloud Infrastructure budou každý den v daném měsíci poskytovat více než 90 % deklarovaného výkonu. Pokud tento výkon nebude k dispozici pouhých 44 minut měsíčně, zákazníci získají podle podmínek služby kredity využitelné na nákup dalších služeb Oracle. Naopak konkurenční dodavatelé cloudu mohou klidně poskytovat pouze 1 % původně deklarovaného výkonu a zákazník je přitom stále nucen platit plnou cenu.