Oracle Data Cloud: Jako službu lze poskytovat i data
Nabídka DaaS (Data-as-a-Service) společnosti Oracle umožňuje zákazníkům získat konkurenční výhodu v oblasti marketingu a efektivně využívat data ze sociálních sítí
V současné digitální ekonomice jsou právě data tím, co podnikům umožňuje vytvářet nové produkty a služby. Všudypřítomné jsou sociální sítě, mobilní zařízení a rozmanité senzory. Ve spojení s technologiemi pro získávání dat z aplikací vzniká pro inovativní společnosti příležitost, jak díky způsobům využívání dat získat konkurenční výhodu. Podniky mohou výrazně zefektivnit svůj provoz, pokud interní data doplní spolehlivými daty získávanými z externích zdrojů.
Společnost Oracle proto vytvořila platformu Oracle Data Cloud, která vznikla propojením stávajících datových služeb s BlueKai Audience Data Marketplace a která zákazníkům poskytuje přístup k prvotřídním nabídkám DaaS (data-as-a-service, data jako služba), včetně služeb Oracle Data as a Service for Marketing (Oracle DaaS for Marketing) a Oracle Data as a Service for Social (Oracle DaaS for Social).
Hlavní funkce
Obě nové služby i kompletní platforma Oracle Data Cloud by zákazníkům měly umožnit přijímat napříč celou organizací kvalifikovanější, na informacích založená rozhodnutí. Jedná se o spolehlivé řešení dodávající organizacím ověřená externí data: informace o chování uživatelů použitelné v rámci marketingu a informace extrahované ze sociálních sítí.
Služby Oracle DaaS umožňují zákazníkům používat napříč celou organizací data z interních i externích zdrojů a přitom plnit veškeré regulační požadavky. Kombinace interních a externích dat umožňuje jejich hlubší analýzu a pokročilé modelování. Příslušná data zpracovávat v dalších aplikacích, např. v rámci platformy Oracle Cloud.
Kromě marketingu lze tyto údaje použít i na podporu prodeje či poskytování služeb zákazníkům.
Řešení pro marketing
Řešení Oracle DaaS for Marketing je k dispozici na bázi předplatného. Marketingoví specialisté mohou takto získat přístup k různorodým datům o uživatelích. Tato data byla shromážděna on-line, off-line i pomocí mobilních technologií. Pocházejí z ověřených a spolehlivých zdrojů a byla získána a zpracována tak, že jejich další použití nijak neporušuje přepisy o nakládání s osobními údaji.
Oracle DaaS for Marketing umožňuje cílený marketing a zajištění konstantní zkušenosti zákazníků napříč jednotlivými marketingovými kanály. Pomocí tohoto řešení lze získat přístup k více než 1 miliardě profilů, jedná se tedy o největší tržiště dat na celém světě. Kolem těchto dat navíc existuje ekosystém více než 300 partnerů, kteří jsou specialisty na vyhledávání, marketing a reklamu, ať už jde o práci v mobilním prostředí, on-line prostředí nebo na sociálních sítích (včetně např. využití videoobsahu).
Řešení pro sociální sítě
Řešení Oracle DaaS for Social je aktuálně k dispozici v omezené podobě. Zákazníkům přináší především kategorizaci a doplnění nestrukturovaných dat ze sociálních sítí. Tímto způsobem lze získat cenné, jinak nedostupné informace o zákaznících, konkurenci i trendech trhu.
Oracle DaaS for Social zpracovává každý den více než 700 milionů příspěvků publikovaných na sociálních sítích a sleduje více než 40 milionů zdrojů (sociální sítě, zpravodajské servery a další). Sofistikované zpracování nestrukturovaného textu je kombinováno se strukturovanými daty a výsledkem je prvotřídní aplikace business intelligence, která dokáže rozpoznat význam dat i jejich kontext.
„Získat z aplikací typu SaaS potřebná data a doplnit je externími datovými zdroji umožňuje podnikům personalizovat služby poskytované zákazníkům,“ uvádí Omar Tawakol, ředitel a viceprezident divize Oracle Data Cloud. „Nabídka Oracle Data Cloud představuje nejlepší datovou platformu, která je k dispozici na současném trhu. Kromě specialistů na marketing a sociální sítě mohou tyto informace využívat i týmy prodeje a zákaznických služeb.“
„Společnost IDC vidí poskytování dat formou služby jako další logickou kategorii služeb, která vychází z potřeby podniků mít přístup k širokému spektru externích datových zdrojů a moci využívat tyto informace pro rozhodování v reálném čase,“ dodává Robert Mahowald, viceprezident divize SaaS & Cloud Software ve společnosti IDC. „Nabídka Oracle Data Cloud je odpovědí na tuto potřebu. Podnikům poskytuje k dispozici data tak, aby je bylo možné dále portovat a zpracovávat, zachováno bylo zabezpečení i soulad s regulačními požadavky. Podniky pak mohou používáním těchto dat získat konkurenční výhodu.“
Podrobnější informace (v angličtině)
• Data-as-a-Service: další krok ukazuje, co vše lze poskytovat jako službu
• Forrester Navigating the New Data Market Landscape – analýza společnosti Forester Research
• Data As A Service: Get More Data Value Without All The Headaches – článek v časopisu Forbes
• Data as a Service – DaaS, nabídka společnosti Oracle pro podnikové zákazníky