Povánoční výprodeje: průměrná objednávka vyšší než před Vánocemi
Letošní povánoční výprodeje zahájily některé e-shopy již 25. prosince. Nejčastěji své zákazníky motivovaly k nákupu nabídkou dopravy zdarma či dárkem k zakoupenému zboží. Velkým hitem letošního lednového výprodeje byl také nákup na splátky bez navýšení. Nejprodávanější značkou byl Samsung, na druhém místě se umístila Tescoma a na třetím Philips. Vyplývá to z analýzy společnosti VIVmail.cz, předního specialisty na e-mail marketing v České republice.
V rámci výprodejových kampaní nabídly velké české e-shopy zákazníkům prostřednictvím svých newsletterů zboží od téměř 900 značek. V průměru obdrželi čeští zákazníci 18 newsletterů denně, přičemž v každém z nich našli zhruba 12 nabízených produktů.
Z hlediska počtu a frekvence posílání elektronických newsletterů patřily v tomto období k nejaktivnějším e-shopům Alza se 30ti newslettery, Mall s 25 a Kasa s 19. Alza nabídla 376 produktů – z toho 104 z kategorie “PC a mobily” zatímco Mall s 337 produkty nejčastěji nabízel z kategorie “Malé domácí spotřebiče”. Kasa a CZC nabídla něco málo pod 200 produktů každý a u obou e-shopů dominovala kategorie “PC a mobily”.
Zajímavé je, že průměrná hodnota objednávky v době výprodejů byla na českém internetu vyšší, než v předvánočním období. V segmentu móda činila 1 459 Kč, za elektro 3 404 Kč. Nejprodávanějším produktem byl v této oblasti pánský holící strojek.