Umělá inteligence a strojové učení je integrováno napříč aplikacemi Oracle

Konference Oracle OpenWorld patří k
událostem, kde se pravidelně představují zásadní novinky ovlivňující vývoj
podnikového IT. V loňském roce byla hlavním tématem autonomní databáze Oracle,
letos pak rozšíření jejích funkcí do dalších aplikací. Nové technologie použité
v Oracle Autonomous Database, především umělá inteligence a strojové učení,
prorůstají do celého portfolia cloudových služeb Oracle.

Společnost Oracle na konferenci
OpenWorld oznámila především integraci umělé inteligence do aplikací
poskytovaných v cloudu v režimu SaaS (software jako služba). Aplikace mohou
díky tomu automatizovaně poskytovat informace vedoucí k lepšímu rozhodování,
zákazníci Oracle tedy s novými verzemi získávají okamžitou obchodní hodnotu.

ERP, EPM, HCM…

Systém pro plánování podnikových
zdrojů (ERP) nyní díky umělé inteligenci dokáže lépe automaticky rozpoznávat
dokumenty. Ze souborů PDF i dalších běžných typů dokumentů aplikace automaticky
přečte finanční údaje, takže faktury a další finanční dokumenty už díky tomu
nebude třeba přepisovat či jinak mezi systémy převádět ručně. Strojové učení
umožňuje systému naučit se rozpoznávat formát, v němž posílají finanční
informace jednotliví obchodní partneři, zvládne se přizpůsobit změnám těchto
formátů i vstupu nových partnerů do firemního ekosystému.

V řešení pro řízení podnikové
výkonnosti (EPM) jsou díky umělé inteligenci k dispozici nové funkce
zefektivňující prediktivní plánování. Uživatelé mají ihned při načítání nových
dat jednoduše pochopitelný a vizualizovaný přístup k průběžným změnám
předpovědí, vidí související statistické ukazatele (rozptyl a jeho vzory
apod.), na základě čehož mohou neustále provádět revize plánů. Speciální
nástroje podporují rychlejší návratnost investic do systémů Internetu věcí
(IoT), protože umožňují lepší přehled o těchto datech a jejich využití v rámci
Oracle Cloud Applications.

Vylepšeno bylo rovněž řešení pro
řízení lidského kapitálu HCM Cloud. Strojové učení v tomto případě mj. umožňuje
oddělením lidských zdrojů nabídnout zaměstnancům personalizované pracovní
prostředí a zaměstnancům lépe řídit svoji profesní kariéru v rámci dané firmy. „Zaměstnanci
očekávají, že budou mít v zaměstnání přístup ke stejným technologiím jako ve
svém osobním životě,“ uvádí Chris Leone, senior viceprezident pro vývoj Oracle
HCM Cloud. „Patří sem např. komunikace pomocí hlasových asistentů, přístup ke
všem aplikacím a datům přes mobilní telefony nebo doporučování podle hodnocení
– tj. založené na dosavadním fungování. Kultura inovací ve společnosti Oracle
nám umožňuje nabídnout tyto nové technologie a nástroje i našim zákazníkům – jednak
proto, aby mohli fungovat agilněji a zůstali konkurenceschopní, ale i proto,
aby byli atraktivní pro zaměstnance.“

Oracle HCM Cloud přináší do pracovního prostředí větší využití hlasových
technologií (využití přirozeného jazyka i při interakcích mezi člověkem a
softwarem), díky sjednocení více zdrojů informací umožňuje zvýšit komplexnost a
s pomocí nové komponenty Oracle Connections umožňuje snazší propojení
zaměstnanců s různými týmy existujícími v rámci dané organizace; zaměstnanci
sdílí např. profily se svými dovednostmi, zájmy a úspěšnými projekty.

Hlasové rozhraní a řešení pro řízení
zákaznické zkušenosti

Konference Oracle OpenWorld rovněž
ukázala, jak velký význam přičítá společnost Oracle dalšímu vylepšování
uživatelského rozhraní podnikových aplikací. Jednoduché ovládání výrazně
zvyšuje produktivitu zaměstnanců, kteří pracují se softwarem Oracle. Klíčovou
novinkou je zde rozšířená podpora pro komunikaci v přirozeném jazyce, jakou
znají uživatelé chytrých telefonů, ovšem s parametry a další funkcionalitou
potřebnou pro podnikové prostředí. Uvedena byla nová verze nástroje Oracle Digital Assistant, který
podporuje integraci s dalšími systémy Oracle (včetně řízení dodavatelského
řetězce Oracle SCM Cloud) nebo třetích stran (Microsoft Teams). Oracle Digital
Assistant je rovněž k dispozici napříč celou platformou Oracle CX Cloud, což
zpřístupňuje ovládání systémů hlasem např. pro zaměstnance prodeje, marketingu
a zákaznických služeb.

Představeny
byly aktuální verze řešení CX Unity, Project Driven Supply Chain, Replenishment
Planning and Channel Revenue Management, Experience Design Studio a rozšiřující
funkce a moduly určené pro konkrétní obory podnikání. Nová verze CX Unity dále
vylepšuje řízení zákaznické zkušenosti (CX) a umožňuje poskytovat zákazníkům
personalizované a konzistentní služby bez ohledu na typ interakce (návštěva
webu, zhlédnutí on-line reklamy, samotné transakce v kamenných obchodech či
e-shopu, komunikace s call centrem…).

Tags: