Vánoce očima e-shopů: Češi utráceli více za elektro než za módu
V letošním předvánočním období velké české e-shopy rozeslaly téměř 2000 newsletterů, v nichž představily přes 20 000 produktů od více než 3000 značek z celého světa. V newsletterech bylo nabídnuto přes 11 tisíc produktů za speciální cenu, u téměř 9000 produktů se nabízela doprava zdarma. Dárek k nákupu byl slibován k nákupu téměř 3000 položek. Vyplývá to z údajů společnosti VIVmail.cz, předního specialisty na e-mail marketing v České republice.
Z hlediska počtu a frekvence posílání elektronických newsletterů patřily v tomto období k nejaktivnějším e-shopům Alza, Mall, Okay a Kasa. Alza například odesílala minimálně 34 newsletterů měsíčně, Mall se zase držel spíše u každodenní frekvence s 27 newslettery za měsíc. Nejčastějšími značkami promovanými v newsletterech byly v tomto období Samsung, Lenovo, Philips a Sony. Čeští internetoví obchodníci své předvánoční newslettery rozesílali nejčastěji odpoledne mezi 17-18 hodinou. Nejvíce newsletterů jejich odběratelé obdrželi v úterý, ve čtvrtek a v pátek. Analýza vychází z monitoringu aktivit stovky největších českých e-shopů.
„Aktivní rozesílání nabídek formou elektronických newsletterů na zákazníky zabralo, o čemž svědčí růst průměrné ceny letošní předvánoční objednávky,“ uvedl Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz a dodal: „Z údajů největší české affiliate sítě VIVnetworks.com vyplývá, že průměrná objednávka v tomto období v oboru elektro činila 3009 Kč, což představuje meziroční růst o 12 %, v sekci móda zase rostla o 32 % a dosáhla 1340 Kč.“ Hitem Vánoc letos byly drobné domácí elektrospotřebiče a pruhované dámské šaty. Silnější nákupy začaly koncem listopadu, největší nákupní horečku pak Češi měli v týdnu od 7.12.