Zákazníci často nevyužívají možnost změny mobilního operátora a přicházejí tak o úspory
Dle průzkumu společnosti Ušetřeno.cz klienti většinou setrvávají u svého stávajícího mobilního operátora a nevyužívají možnost ušetřit peníze srovnáním tarifů a přechodem ke konkurenci. Studie zjistila, že v posledních dvou letech 83 % respondentů vůbec neměnilo mobilního operátora. To naznačuje, že lidé mohou zbytečně přeplácet.
Ideální tarif pro mobilní data
Téměř čtvrtina respondentů považuje za ideální tarif pro mobilní data rozmezí 3 až 6 GB, druhá čtvrtina preferuje tarif v rozmezí 6 až 10 GB a pouze 13 % dotázaných by zvolilo tarif do 3 GB. Je tedy jasné, že mnoho uživatelů má zájem o vyšší datové limity, což je dáno potřebou současného světa být stále on-line.
„Zákazníci mohou výrazně uspořit srovnáním tarifů a služeb mezi různými operátory. Převedením celé škály služeb, jako je telefon, internet a televize, k jednomu operátorovi se pak úspora ještě zvyšuje, až násobí,“ říká Jan Štepaník, produktový manažer telekomunikačních služeb Ušetřeno.cz. „Průměrná úspora při změně mobilního operátora, dosahuje 851 korun ročně, v případě vícero služeb je kolem 1820 Kč ročně. Setkali jsme se i s případem, kdy zákazník díky změně ušetří více jak 7000 Kč ročně, “ dodává Štepaník.
Překážky při přechodu
Abychom mohli přejít k jinému operátorovi, je potřeba získat od stávajícího mobilního operátora OKU kód neboli ověřovací kód účastníka. Průzkum zjistil, že téměř 75 % respondentů netuší, co to vlastně je. Získání OKU kódu může být jedním z důvodů, proč se zákazníci zdráhají změnit svého operátora. Někteří operátoři nemusí mít uživatelské prostředí v samoobsluze k získání OKU kódu přívětivé. Pokud si navíc zákazník OKU kód vyžádá, může být otravován nevyžádanými telefonáty ze strany operátora.