Prodeje internetových nákupních galerií rostly v prosinci o 200 %

České internetové nákupní galerie v prosinci díky vánočním online nákupům zvýšily svoje prodeje prostřednictvím affiliate reklamy v průměru o téměř 200 % v porovnání s rokem 2015. Z e-shopů měli meziročně velmi úspěšný prosinec také prodejci kosmetiky a parfémů (růst o 129 %) a oblečení a módních doplňků (růst o 124 %). Vyplývá to z informací největší české a slovenské affiliate sítě VIVnetworks.com.

Prosincovým online nákupům (do 22.12. včetně) v porovnání s listopadem vévodily letos kategorie Zábava (růst oproti listopadu o 82 %), kosmetika a parfémy (růst o 75 %) a nákupní galerie (růst o 42 %). Naopak pokles prodejů nastal v kategoriích Telekomunikace (-34 %) a Rodina (-4 %). „Meziročně jedinou oblastí, která v prosinci vykázala nižší prodeje, byla kategorie Zábava, která zahrnuje i slevové portály. Jejich popularita je nižší než dříve, trh se konsoliduje a někteří hráči jej opouštějí,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com.

Celkový nárůst letošních prosincových prodejů, až do 22.12. včetně, činil v affiliate síti VIVnetworks.com 153 %. Letos byl listopad prodejně silnější než vloni, takže zatímco v roce 2015 byl růst mezi listopadem a prosincem 68 %, tak letos to bylo 49 %. „Údaje z online affiliate reklamy reflektují reálnou situaci v e-commerce a potvrzují, že letošní předvánoční období je v celé dosavadní historii českého internetového nakupování jednoznačně nejúspěšnější,“ shrnuje Robert Studený.

Affiliate reklama je v online prostředí populární forma propagace, kde inzerent platí provizi jen za uskutečněný obchod a neplatí ani za zobrazení ani za proklik. Jako součást marketingového mixu tuto formu reklamy využívá drtivá většina velkých internetových obchodů. Českou síť VIVnetworks.com využívají například e-shopy Bata.cz, Kasa.cz, Mall.cz, Notino.cz, Zoot.cz a řada dalších.