Rekordní Black Friday v affiliate síti VIVnetworks.com

Rekordní Black Friday v affiliate síti VIVnetworks.com
Nákupní svátek Black Friday, v rámci něhož řada obchodů nabízí výrazné slevy, letos překonal očekávání. Zatímco v roce 2015 byl denní nárůst obratu v největší české affiliate síti VIVnetworks.com při Black Friday 59 %, letos se jednalo o 68 %.

V meziročním srovnání je rozdíl mezi Black Friday 2015 a 2016 z hlediska obratu velmi vysoký – 234 %, protože v affiliate síti VIVnetworks.com během uplynulého roku přibyla téměř stovka nových inzerentů. „Letošní rok je pro nás v mnoha ohledech rekordní. Nejde pouze o nárůst počtu inzertních partnerů a výše obratu, ale i o celkový rozvoj naší affiliate sítě, či řadu úspěchů a ocenění, jichž jsme dosáhli,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com a pokračuje: „Podle informací od obchodních partnerů bude podobně rekordní i celá letošní vánoční sezóna.“

V roce 2015 byla v průběhu vánočních nákupů průměrná výše objednávky v oboru elektro 3009 Kč, v módě 1340 Kč. Letos v rámci akce Black Friday činila průměrná výše objednávky bez ohledu na kategorii 1987 Kč.
Nejpopulárnějšími kategoriemi zboží jsou v affiliate síti před Vánocemi tradičně elektro, ženská móda, hračky a kosmetika. V elektru partneři VIVnetworks očekávají největší zájem o mobilní telefony a televize s větší úhlopříčkou, dále pak notebooky, herní konzole, powerbanky a externí pevné disky. V ženské módě se největší poptávka očekává u šatů a s velkým odstupem u kabátů. Mezi hračkami jsou stálicí stavebnice Lego a z kosmetiky je největší zájem o parfémy.

„Trendem letošního roku byl fakt, že řada online obchodů protáhla Black Friday z jednoho dne i na následující víkend či dokonce na celý týden. Marketingové využití v online prostředí bylo přitom nepoměrně vyšší než v klasických kamenných obchodech a nákupních centrech,“ všímá si Robert Studený. Na pondělí následující po Black Friday připadá další nákupní svátek Cyber Monday, který se u nás také postupně prosazuje, především v internetových obchodech zaměřených na IT a elektro. Ale jeho popularita a ovlivnění prodejů je zatím řádově menší.