Affiliate marketing v roce 2017 opět poroste, jedničkou je CJ.com

Obsáhlý průzkum z oblasti affiliate marketingu realizovaný portálem AffiliateBenchmarks.com ukazuje zajímavá data o zadavatelích reklamy a potvrzuje dominantní postavení sítě Commission Junction (CJ), kterou v Česku a ve střední Evropě zastupuje společnost VIVnetworks.com.

Affiliate marketing si upevňuje postavení jako důležitá složka online marketingu, a to jak mezi zadavateli inzerce, tak mezi blogy, obsahovými weby a dalšími online portály, které tento způsob online reklamy využívají ke generování příjmů. Z průzkumu portálu AffiliateBenchmarks.com přitom vyplývá, že více než dvě třetiny (67,8 %) inzerentů spolupracují se sítí Commission Junction, pětina (19,7 %) s Rakuten LinkShare a jeden ze sedmi (13 %) se ShareASale.

Zdroj: AffiliateBenchmarks.com, prosinec 2016
AffiliateBenchmarks.com také zjistil, že 80 % inzerentů v roce 2017 plánuje svůj rozpočet na affiliate marketing zvýšit nebo zachovat ve stejné výši. Mezi důvody patří i fakt, že u 71 % zadavatelů affiliate reklama překonává nebo naplňuje jejich očekávání. Více než čtvrtina inzerentů (27 %) přitom generuje prostřednictvím affiliate kanálu přes pětinu svých prodejů realizovaných přes online marketing, další čtvrtina (26 %) se pohybuje v rozmezí 11-20 %.
„Výsledky průzkumu potvrzují informace i z naší affiliate sítě, kde máme zjištěno, že téměř dvě třetiny zadavatelů reklamy plánují svůj affiliate rozpočet na příští rok zvýšit a pětina minimálně zachovat ve stejné výši,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com, která zastupuje Commission Junction na českém trhu i v řadě dalších zemí.

Více než pětinu svého rozpočtu vyčleněného na online marketing investuje do affiliate reklamy podle AffiliateBenchmarks.com čtvrtina inzerentů a zároveň 27 % inzerentů takto generuje více než pětinu prodejů připisovaných online marketingu. Prodeje z affiliate kanálu přitom meziročně rostou téměř polovině (49 %) zadavatelů reklamy. Necelá třetina (29 %) inzerentů zároveň říká, že jim affiliate přivádí více než polovinu nových zákazníků.

Prodejci se v rámci affiliate marketingu podle AffiliateBenchmarks.com hodně zaměřují na módní doplňky (11 %), počítače a elektroniku (8 %), dům a zahradu (7 %), módu (6 %), zdraví a vitamíny (6 %). Skoro třetina (31 %) zadavatelů reklamy získává více než 20 % affiliate objednávek z mobilů. Přitom platí, že necelá polovina inzerentů (45 %) má responzivní web, 20 % adaptivní a 18 % má separátní mobilní web.

Zdroj: AffiliateBenchmarks.com, prosinec 2016
Z údajů VIVnetworks.com vychází jako obory s největším podílem v affiliate reklamě v ČR móda (33 %), zdraví a krása (24 %) a nákupní galerie (16 %). Následují slevové portály (12 %), stravování (5 %) a dům a zahrada (3 %).