Přepínáte v práci mezi aplikacemi? Ročně tak přijdete o měsíc pracovní doby, zjistil Slack
Automatizací opakujících se činností lze ušetřit až 3,6 hodiny týdně, vyplývá z nejnovější studie The State of Work od společností Slack a GlobalWebIndex, do které se zapojilo na 17 000 zaměstnanců.
Používáte v práci e-mail, messengery a komunikační aplikace jako WhatsApp, Slack, cloudová úložiště a další nástroje pro komunikaci a správu dokumentů? Jenom přepínání mezi všemi těmito nástroji zabere většině zaměstnanců půl hodiny denně. Podle nejnovější studie The State of Work od společností Slack a GlobalWebIndex téměř dvě třetiny (64 %) ze 17 000 oslovených zaměstnanců, manažerů a vedoucích pracovníků uvádí, že denně přepínáním mezi aplikacemi ztratí více než 30 minut. Automatizací těchto procesů by jeden zaměstnanec mohl ušetřit 3,6 pracovní hodiny týdně, což představuje 130 hodin ročně, tedy celý jeden pracovní měsíc!
Podle Sheeny Lyengar, profesorky Columbia Business School, přepínání mezi aplikacemi zaměstnance obírá nejen o čas, který by mohli věnovat plnohodnotnější práci, ale také je příliš rozptyluje a ztrácí kvůli němu koncentraci. „Lidé potom dělají více chyb, protože se věnují více věcem najednou,“ konstatuje Lyengar. „Pokud nemáte čas na to, abyste se mohli soustředit, klesá kvalita vašeho zapojení do kreativního řešení problémů,“ dodává. Zaměstnanci by se podle Sheeny Iyengar měli naučit delegovat některé aktivity na kolegy, soustředit se maximálně na tři až pět hlavních priorit najednou, a především naplno využívat možností automatizace a nových technologií.
Neinformovaný zaměstnanec tápe a je negativistický
Ačkoli si je většina firem vědoma, že produktivita práce kvůli neefektivnímu používání stále většího počtu aplikací a komunikačních nástrojů klesá, zatím příliš nevyužívají možností, jak tomu předcházet. Například zaměstnanci, kteří pro svoji práci aktivně využívají možností umělé inteligence v podobě různých GPT chatů, mají podle studie The State of Work o 90 % vyšší pravděpodobnost, že zvýší produktivitu práce. Přesto AI nástroje ke zvýšení efektivity práce používá pouze 27 % společností. Další obrovskou výzvou pro zaměstnavatele je sladit všechny týmy a pracovníky pod společnou vizi a udržovat je informované o firemní strategii. Jedině tak totiž zaměstnanci přistupují ke své práci optimisticky a dosahují lepších výsledků.
Z šetření The State of Work vyplynulo, že zaměstnanci, kteří mají jasno ve vizích a strategiích své firmy, v 90 % dokáží jasně definovat úspěch a vědí, co pro něj musí udělat, v 86 % případů jasně chápou strategii společnosti, v níž pracují a v 75 % případů se cítí být připraveni činit důležitá rozhodnutí. Lépe také spolupracují v rámci týmu. Naopak zaměstnanci, kteří nejsou tolik zapojeni a nemají jasno ve vizích a strategiích společnosti, jsou méně ochotni přijímat inovace, spolupracovat napříč týmy a jsou negativističtí. Je u nich dvanáctkrát vyšší pravděpodobnost, že budou špatně hodnotit pracovní morálku a spokojenost svých kolegů ve firmě. Častěji také předpokládají výrazný pokles finančních výnosů společnosti, v níž pracují a celkově se necítí být připraveni přijímat strategická rozhodnutí a hledat nové obchodní příležitosti.
Aktuální studii The State of Work od společností Slack a GlobalWebIndex si můžete stáhnout zde.