Affiliate síť CJ.com nově umožňuje sledovat uživatele na všech zařízeních, která používá

Řešení, které umožňuje sledovat cestu uživatele od první interakce až po uskutečnění nákupu, a to bez ohledu na to, zda během nákupního procesu používá více zařízení, představila CJ Affiliate by Conversant, kterou v regionu CEE zastupuje největší československá affiliate síť VIVnetworks.com.

Lidé používají pro on-line nákupy lidé více zařízení již řadu let. Informace o určitém produktu např. vyhledávají v jednom zařízení a samotný nákup uskuteční z jiného. Už před érou mobilních systémů používali lidé různé počítače doma a v zaměstnání. Marketingoví specialisté se po celou dobu snaží získat podrobné informace o tom, jak přesně se lidé chovají. Nové řešení CJ Affiliate by Conversant umožňuje přiřadit transakce uskutečněné z různých zařízeních jednotlivých uživatelům a vytvářet jejich profily. Na mobilních zařízeních se dnes celosvětově uskutečňuje až 50 % „finálních“ on-line nákupů a tento podíl dále poroste. Viditelnost napříč zařízeními je proto klíčová a umožňuje mj. také zefektivnit spolupráci mezi inzerenty a poskytovateli obsahu (vydavateli médií).

CJ Affiliate by Conversant používá anonymizovaná data, takže nijak nezasahuje do soukromí zákazníků a nevyžaduje zvláštní režim ochrany těchto dat. Systém dokáže díky množství dat, k nimž má přístup, propojit více transakcí než konkurence a rozpoznat, že se jedná o akce stejného uživatele. Tímto způsobem se podařilo vytvořit profily až 160 milionů uživatelů a sledovat data o 75 milionech transakcí uskutečněných každý den (on-line i off-line). Z porovnávání zaznamenaných akcí a vytváření profilů vyplývá, že lidé v průměru za den používají až 3,4 zařízení. Lze předpokládat, že tento počet navíc dále poroste. Používaná data jsou přitom unikátní a CJ.com k nim má přístup díky svému propojení s mateřskými společnostmi Conversant a Epsilon.

Sledování uživatele napříč zařízeními zvyšuje efektivitu marketingových kampaní a umožňuje reklamní modely pay-per-performance (PPP, platba za výkon) nasazovat i na mobilních zařízeních. Zde se až dosud používaly spíše jiné metody, a tento reklamní kanál proto značná část marketingových aktivit pomíjela. Nyní je možné marketingovou kampaní oslovit zvolené uživatele bez ohledu na právě používané zařízení, přičemž se zachovává cílení reklamy i jednotná uživatelská zkušenost. Tímto způsobem se samozřejmě výrazně zvyšuje konverze – tj. podíl uživatelů, kteří od první aktivity (kliknutí na banner apod.) dojdou až k uskutečnění vlastní transakce (objednávka zboží či služby, registrace apod.).

„S využitím klíčových informací o nákupním chování zákazníků mohou inzerenti lépe volit své partnery na straně médií, aby tak oslovili požadovanou cílovou skupinu. Díky tomu lze vytvářet efektivnější obchodní partnerství, rozvíjet partnerské kanály i oslovovat konkrétní uživatele sděleními, která mají smysl a tímto způsobem je vnímají i samotní příjemci,“ uvádí Robert Studený, COO VIVnetworks.com.