SAP Services rozšiřuje záběr, prostor dostávají experti z oblasti práva, ochrany dat či digitalizace firemních procesů
Pražské centrum podnikových
služeb SAP Services významně rozšiřuje záběr poskytovaných služeb a zvyšuje
podíl expertních pozic. Vedle svého původního zaměření na finanční a personální
služby nově z Prahy všem pobočkám SAP připravuje i obchodní smlouvy,
provádí audity zaměřené na ochranu dat či pomocí technologií modernizuje
interní procesy. Počet rolí s novým zaměřením během uplynulých pěti let
vzrostl o 350 procent a tvoří již čtvrtinu všech pracovních pozic.
Orientace na nové, často vysoce
kvalifikované a specializované činnosti, je v současné době výrazným trendem
celého oboru podnikových služeb. Vysoká míra digitalizace umožnila
centralizovat a jako službu na dálku zpracovávat i procesy, které dříve musely
být obsluhovány místně v každé z poboček firmy. Dle oborové asociace
ABSL začínají česká centra podnikových služeb také hrát větší roli v hlavním
podnikání mateřských firem, nefungují již jen jako servisní, ale nově i jako
znalostní centra, která poskytují přidanou hodnotu a podílí se na
transformačních projektech.
K týmům a odbornostem, které
v souvislosti s rozšířením záběru SAP Services v Praze nově
fungují, patří například tým kombinující právní a technologické znalosti.
Zabývá se zjednodušováním, sjednocováním a digitalizací právních dokumentů,
například obchodních smluv. „V jistém smyslu jde o revoluci v oblasti
podnikového práva. Finální znění smluv se připravuje s pomocí technologií
skládáním z jednotlivých částí, které obsahují pouze relevantní informace.
Výsledkem je výrazné zrychlení celého procesu a zároveň vyšší spokojenost
zákazníka již v době začátku smluvního vztahu,“ říká Iveta Chválová,
ředitelka SAP Services, a dodává: „Našim právním expertům se tak například
podařilo zredukovat rozsah smlouvy na dodávku softwarových řešení SAP pro
zákazníka na čtvrtinu původního rozsahu.“
Další novinkou je tým, který se
zaměřuje na optimalizaci interních procesů s využitím inteligentních řešení
SAP. Cílem je nejen zeštíhlení současných procesů, ale i vysoká míra agility a
uživatelské přívětivosti. Inovace, které během tohoto procesu vznikají, se následně
promítají i do zdokonalování samotných produktů SAP. Nově z Prahy působí i
tým, jehož náplní práce je ochrana dat a osobních údajů. Pracovníci
z tohoto oddělení se zabývají audity, ale pomáhají i obchodním zástupcům
s různými typy komunikace se zákazníky.
„Záběr rozšiřujeme i
v oblastech, které pro nás byly typické i dříve, tedy ve financích a HR.
Nově se například věnujeme přípravě finančních výkazů pro všechny světové
pobočky SAPu, hlášení jejich finančních výsledků místním úřadům, či převádění
mezinárodních účetních standardů do vnitřních účetních směrnic,“ vypočítává
Iveta Chválová. V globálním týmu, který se zabývá mzdami, je pak nově
expertka na analýzu HR procesů, které mají vliv na výpočet mezd zaměstnanců. Identifikuje slabá místa a
navrhuje standardizaci postupů, a pokud to legislativa umožňuje, tak i jejich
automatizaci.
Z průzkumu asociace ABSL
vyplynulo, že počet procesů spravovaných v českých centrech se za poslední 3
roky zvýšil o 26 %, což s sebou nese i růst počtu zaměstnanců. Dle nedávno
publikované studie Vize lídrů o podnikových službách v nové
digitální době
se i díky rozšiřování záběru z oboru podnikových služeb do pěti let stane
dominantní sektor české ekonomiky, a to jak z pohledu počtu zaměstnanců,
který dosáhne na 180 000, tak i z hlediska ekonomické výkonnosti. „Podobně
jako roste celý obor, roste i naše centrum. Za uplynulých pět let se v SAP
Services zvýšil počet pracovníků, kteří se zabývají novými oblastmi, více než
trojnásobně,“ říká na závěr Iveta Chválová s tím, že do budoucna se počítá
s dalším rozšiřováním. Podnikové služby již tedy nenabízí kariéru jen
účetním, IT specialistům nebo odborníkům na péči o zákazníky, ale i právníkům,
analytikům, bezpečnostním expertům a mnoha dalším.